Müzikonair Emrah Karaduman: ”Beğendiğim Seslere DM’den Mesaj Atarım” | Müzikonair
MüzikMüzik Haber

Emrah Karaduman: ”Beğendiğim Seslere DM’den Mesaj Atarım”

Milliyet Molatik yazarı Özcan Beylan, son zamanların başarılı aranjörlerinden Emrah Karaduman ile samimi bir ropörtaj gerçekleştirdi.

İşte o ropörtaj;

Son günlerin en çok konuşulan isimlerinden Emrah Karaduman, ‘BombarDuman’ adlı albümüyle müzik listelerini alt üst etti. Aleyna Tilki ile yaptığı ‘Dipsiz Kuyum’ parçasıyla özellikle zirveyi zorluyor. Karaduman ile yeni albümünü, Aleyna Tilki ile işbirliğini ve Molatik olduğu konuları konuştuk.

Bombarduman albümünün isim babasının Aleyna Tilki olduğunu söylediniz. Gerçekten de şarkılar arka arkaya patlayarak bombardıman etkisi yarattı. Bu yaratıcı fikir nasıl çıktı ve gelişti?
İlk albümümün adı Toz Duman’dı. İkinci albümün adını ne koysak derken Aleyna, Bombarduman olsun dedi. Ama Türkçe’de Bombarduman diye bir kelime yok. Bombardıman diye bir sözcük var, ben de ‘BombarDuman’ şeklinde yazmayı düşündüm. Her ne kadar bir kesim “Kelime oyunlu albüm adı baymadı mı” dese de, albümün çıkacağı gün listeleri bombalayacak olduğundan emin olmak beni bu fikirden caydırmadı.

Nasıl keşfettiniz Aleyna’yı?
Yemek yerken tesadüfen Yetenek Sizsiniz Türkiye yarışmasında gördüm. ‘Toz Duman’ albümümde sonlara yaklaşmıştım. O sırada DM’den mesaj attım, beğendiğim seslere DM’den mesaj atarım. Ben Nigar’a da aynı şekilde mesaj atmıştım…

Yeni isimler var mı ileriki projelerinizde çalışacağınız ve Aleyna gibi star olacağına inandığınız?
Elbette yeni isimlerle ortak çalışmalar yapacağız, yapmalıyız. Güzel şeyler yakalamak ve yeni kalmak için, yeni çalışmalar ve yeni işbirlikleri şart.

“Başarının sırrı hayvan gibi çalışmak”

Dijital ortamlarda rekor üstüne rekor kırdınız. Türkiye’nin YouTtube’da 400 milyon izlenmeyi geçen ilk ve tek şarkısı Cevapsız Çınlama oldu. 100 milyon izlenmeyi geçen pek çok şarkının altında da yine sizin imzanız var. Bu başarının sırrı nedir?
Başarının sırrı hayvan gibi çalışmak. Başka yolu yok… Bu hem kolay, hem zor. Benim açımdan olan kolay kısmı; işimi aşkla yapıyor olmam. Zor kısmı ise, iyi bir aranje, iyi bir söz, iyi bir müzik… Bunlar işin yüzde sadece 10’u. Her başarıya ulaşan işin, başarılı dertleri de oluyor.

Emrah Karaduman şarkılarında genellikle pop soundlar duymaya alışmıştık ama ‘Bombarduman’ albümünde daha çok arabesk tınılar duyduk. Bu değişikliğe neden gidildi?
Arabesk bir çocukluk geçirdim, büyüdüğüm ortamlar, mahalleler hep arabeskti. Evdeki kasetlerin düzeni çok kafası karışık bir düzendi. Madonna albümünün yanında Ahmet Kaya kaseti duruyor, onun yanında Modern Talking, onun yanında Zeki Müren, Michael Jackson, Bülent Ersoy… Dünyanın en alakasız playlisti içinde büyümek bugün beni ben yapan en değerli etkenlerden.

Bu albümde diğer albümlerin aksine müzik ve aranje dışında söz yazarlığıyla da öne çıktınız. Devamı gelecek mi Emrah Karaduman imzalı şarkı sözlerinin?
Eskiden de karalıyordum bir şeyler. Mesela 2010 yılında Demet Akalın’ın ‘Zirve’ albümünde ‘Boşuna’ isimli bir şarkı var. Söz-müzik bana ait. Kliplendirmemeleri biraz üzmüş ve hevesimi kırmıştı. Ben de söz yazarlığına biraz küsmüştüm. 8 sene sonra şansımı tekrar denemek istedim. Sevdiğim kitaplardan olsun, Mevlana’dan olsun, çok beğendiğim satırlara da yer verince bu kez sevildi sanırım.

“Esas yetenek, ruhtur!”

Her tarzda müzik yapabiliyor ve söz yazabiliyorsunuz. Arabesk bile! Bu doğuştan bir yetenek mi yoksa çok çalışmanın eseri mi?
Esas yetenek, ruhtur aslında. ‘Doğuştan gelen yetenek’ denmesinin sebebi de bu. Ama “Ruhumda var” deyip yatmak da olmaz. Kolay ekmek fare kapanında olurmuş ya, o misal, çocukken düğün salonlarında çalıyordum. Sonra 13-14 yaşımda barlarda çalmaya başladım. Akşam 20:00’den 22:00’ye bir pop gurubunda klavye çalıyordum. 22:30’dan 00:30’a bir kadın soliste, gece 01:00’den 04:00–05:00’lere kadar işini ciddiye alan güzel sesli bir gay’e çalıyordum. Her şarkıcının orkestrası da farklıydı, onlar değişiyor, bir tek ben sabit kalıyordum. Eve gelmem sabahları bulsa da mutluydum ve esas okulum buralardı.

Bugüne kadar beraber çalıştığınız sanatçılar arasında ‘en çok onunla çalışırken keyif alıyorum’ dediğiniz bir isim mutlaka vardır…
Hemen hemen herkesle çalışırken keyif aldım ama yeri geldi tartıştık, yeri geldi kahkaha attık, yeri geldi gerildik, hiçbir başarı aksiyonsuz olmadı. Her şey insanlar için…

Yıldız Tilbe ile beraber de ortak bir çalışma yapacacağınızı duyurmuştunuz. Bu albümde Yıldız Tilbe’yi göremedik. Tilbe hayranları heyecanla bekliyorlardı ama?
Yıldız Tilbe’nin ‘Yıldızlı Şarkılar’ albüm lansmanında aynı masadaydık, bol bol sohbet ettik, değerli övgülerini almamın yanı sıra albüm yaptığımı ve onunla da bir şeyler yapmak istediğimi paylaştım. Benim albüme şarkımız yetişmedi ancak mutlaka ileride kısmetse beraber çok güzel bir şarkı yapacağız.

Yalnız Çiçek, ‘Yıldızlı Şarkılar’ albümünde Aleyna Tilki cover’ı ile 2018 yazının en büyük hit’i oldu. Sizce şarkı neden bu kadar çok sevildi? Sebep, sizin aranjeniz olabilir mi?
Bu eser bilgisayarımda 9 senedir ‘ölmeden önce yapılacaklar klasörü’mde duruyordu. Aleyna ile tanıştığımız ilk hafta ona bu şarkıyı bir gün yapacağımı söyleyerek dinletmiştim. O da çok sevmişti. Sonra Aleyna’nın, Yıldız Tilbe’nin proje albümünde bir şarkıyla yer alması istendi. Bu teklif hepimizi heyecanlandırdı ve tesadüfen okuması için Yalnız Çiçek gönderildi ona da. Sonra Aleyna “Beraber yapalım mı?” diyerek ayağıma pası attı.

Aleyna Tilki ile büyük uyum yakaladığınız aşikar. 90’lı yıllarda ‘Sezen Aksu- Onno Tunç’ ikilisi vardı. Sizce yeni jenerasyon Türk popunun ‘Sezen-Onno’ ikilisi oldunuz mu?
Sezen Aksu & Onno Tunç efsanesi gibi ‘ikili’ yakıştırmasını almak büyük onur ve gurur verici. Ancak o ikililer gibi bir benzetme ustalara haksızlık olmak ile beraber bizleri de zor duruma sokar. Her dönemin hissi, dokunuşu, duygusu farklı ve her dönemin ikilisi, üçlüsü, grubu, müzik devam ettiği sürece tarihte olacaktır. Benzetilmekten ziyade, önemli olan 100 sene sonra da dinlenebilen, başarılı eserlerle hatırlanmak.

Türkiye dışında uluslararası çalışmalar da yaptınız, devamı gelecek mi?
Gelecek tabii ki. Özellikle son albümümde yeniden kendi tarzımda yorumladığım Neşet Usta’nın ‘Evvelim Sen Oldun’ eserini, yurt dışından YouTube kanallarının yayınlamak için istemesi beni çok onurlandırdı. Ayrıca yeni jenerasyonların değerimizi tanımasına ve ustanın diğer eserlerinin orjinallerine dikkatlerini çekmesine vesile olmak da beni son derece gururlandırıyor.

Türk şarkıcıların uluslararası başarılar yakalaması için ne gerekli?
Çok güzel melodileri ve sözleri, bizi biz yapan etnik nimetlerimizle harmanlayıp yenilikçi modernlikte sunmak, eminim çoğu ülkede kabul görecektir.

Dünya çapında en beğendiğiniz yorumcu kim? Kiminle çalışmak isterdiniz?
Çoğu dünya starını beğenerek takip ediyorum. Boşuna star olan görmedim. Hepsinin kendine ait tarzı, müzik ruhu ve benliği var…

Türkiye yeniden Eurovision’a dönse ve Aleyna Tilki ile beraber size teklif gelse, katılır mısınız?
Üç gol üst üste atıldığında futbolcuyu omzumuzda sabahlara kadar gezdiren ve aynı futbolcu bir tane penaltı kaçırdığında çoğunluk tarafından ana-bacı bırakmayan bir milletiniz. Ortamız yok. Yani bu büyük bir sorumluluk. Müziğin yarıştırılmadığı bir gün bu olabilir. Ama şimdilik düşünmüyorum.

Peki İrem Derici’nin “Aleyna’nın şarkısı kamyon arkası sözü gibi” demecine nasıl bir yanıt vereceksiniz?
İrem’in kötü bir niyetle dememek ile beraber “Akıllıca buldum” diyerek desteklediğini biliyorum. O yüzden cevabım diğer arkadaşlara olacak; güzel sözlerin halka inmesi kadar doğal ve güzel bir şey yok. Az önce belirttiğim gibi, beğenerek takip ettiğim ve görüştüğüm şair arkadaşlarımın satırlarını da rızalarını alarak ve albüm kartonetinde belirterek sözlerimde yer veriyorum. İleride de vereceğim. Başarılarımın; kamyonarkasıyla, önüyle, şase takozuyla alakası yok. Madem kimsenin fark etmediği yalnızca onların fark ettiği büyük sırrı çözmüşler, kamyonlar orada duruyor, gidip yazıp iki haftada 75 milyon izlensinler.

Bombarduman albümü büyük başarı yakaladı. Şarkılar art arda müzik listelerine girdi. Bundan sonra neler yapacaksınız, gelecek projelerinizden ve hedeflerinizden biraz bahseder misiniz?
Bir süre müzik yapamayacağım. Gerçekten kafam şişti, ama müzikten değil…

Müzik dünyasında yaşanan gelişmeleri takip ediyor musunuz? Hayranlarınıza ne söylemek istersiniz?
Bu güzel sorulu röportaj için sizlere teşekkür eder başarılarınızın devamını dilerim. Ben hayran demeyi pek tercih etmiyorum. Onlar benim yol arkadaşım. Değerli takipçilerim takipte kalsınlar. Takipten çıkanlarda da çıban çıksın. :)

Kaynak: Miiliyet Molatik | Özcan Beylan

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu