Atalay Erol Yazdı: Single Savaşları Sürüyor

Müzikonair köşe yazarı Atalay Erol, geçtiğimiz hafta yayımlanan yeni şarkıları mercek altına aldı. Deniz Seki'nin Savaş ve Aşk'ından, Fatma Turgut'un 'Ben Vardım'ından bir dizi şarkının incelemesi bu yazıda.

Yaz mevsiminin ayak seslerinin duyulmaya başlamasıyla birlikte, müzik endüstrisi içindeki hareketlilik de artmaya başladı. Önümüzdeki döneme elini daha da güçlendirerek girmek isteyen solistlerin single savaşlarına başladığı şu günlerde, öne çıkan bazı sanatçıları ve çalışmalarını listeledim.

Deniz Seki – Savaş ve Aşk

Son olarak 2018 yılında, Seyhan Müzik markası ile ‘’Uzun Hikaye’’ isimli albümünü yayımlayan Deniz Seki, bu çalışmayla ortalama bir görüntü çizerek; etkisi uzun sürelere yayılan, alışık olduğumuz bir Deniz Seki hiti çıkaramamıştı.
Kendisinden yeni müzikal hamleler beklenirken, üretim aralığı açılmaya başlamışken; Deniz müzik şirketini değiştirerek, kariyerine Poll Production ile devam etme kararı aldı.
Sanatçının yeni müzik şirketi ile hazırladığı ilk single olma özelliği taşıyan ‘’Savaş ve Aşk’’, Deniz Seki’nin sakin ve dokunaklı yorumu ile parlayan; hit olmak için tüm gereklilikleri yerine getiriyor.
‘’Beni sevdiğin kalple onu nasıl seversin?’’
‘’Ben kalmaya gelmiştim, misafirmişim.’’
‘’Savaş ve aşkta her şey mübahtır.’’ gibi slogan özelliği taşıyan cümlelerle bezeli şarkısı, genelin beğenisine açık ve radyoların bağrına basmayı sevdiği türden bir iş.
Umarım Deniz Seki, bu şarkıyla istediğini alır ve elini güçlendirir. Zira hem onun zincirleme başarılar ile motivasyonunu arttırmaya hem de dinleyicinin Deniz Seki’den 90’lardan beri aldığı hazzın devamına ihtiyacı var.

Murat Boz – Sevgilim

2000’li yıllarda çıkan ilk erkek star olma özelliği taşıyan Murat Boz, her ne kadar TV kariyerine ağırlık verip, müzik kariyerini arka plana attığı için eleştirilse de aslında marka değerini artırmak ve popülerliğini cilalamak adına doğru yerde durup, makul olanı yapıyordu.
Bu süreçte kitleleri sarsacak birkaç hit şarkı yaratabilse durum tadından yenmezdi elbette; ancak her koşulda ortada kaybedilen değil kazanılan çok şey var.
Murat Boz’un müzik arenasına yeniden döndüğü ve seri şekilde yayımladığı single’ların sonuncusu olan ‘’Sevgilim’’; sakin, temiz, kaliteli bir pop şarkısı. Öyle büyük iddialar taşımıyor, ortalığı kasıp kavurmak için yapılmadığı da belli; ama duygusu çok yüksek ve oldukça cool.
Kaldı ki eskisi gibi şaşalı pop hitlerini artık duyamıyoruz o da ayrı bir mesele.
Murat Boz’un sesini ve ışığını her zaman güçlü buldum, isteyince en havalısından bir popstara dönüşebileceğini de biliyorum.
Umarım star kimliğinin altını çizeceği daha görkemli işler plan dahilindedir ve doğmak için doğru zamanı bekliyordur.

Hadise – Olsun

‘’Küçük Bir Yol’’ ile markasının en büyük zaferlerinden birini elde eden ve yorumcu imajını kuvvetlendiren Hadise’nin arayı soğutmadan hazırladığı EP’sinin açılış şarkısı ‘‘Olsun’’, birçok açıdan başarılı ve tatmin edici bir noktada duruyor.
Sözel olarak güçlü, sound olarak oldukça parlak ve müzikalitesi yüksek…
Aslında söz konusu iş, Hadise’nin bir önceki bol yıldızlı şarkısıyla benzer bir formülle hazırlanmış gibi durup, aynı izi sürse de bu asla bir handikap değil.
Duygunun ön planda olduğu, sadelikten beslenen bu yöntem oldukça çekici ve günümüz trendleri ile uyumlu.
Hadise’nin de yorumcu kimliğinin ön plana çıkmasını sağladığı için, stratejik olarak çok doğru.
Değişen sektör dengelerine uyum sağlayanların ayakta kalabildiği ya da mevcut konumlarını ileriye taşıyabildiği günümüzde Hadise, akıllı hamlelerle kariyerini iyi yönetiyor, doğru şarkılar seçip, asla yerinde saymıyor.
Ve artık dolu dolu bir albüm yapmasının zamanı geçiyor.

Fatma Turgut – Ben Vardım

Model grubu ile oldukça dikkat çekici işlere imza atıp, başka bir kulvara geçmişken, kariyerine tek başına devam etme kararı alan Fatma Turgut, 2019 tarihli ilk albümü ‘‘Elimde Dünya’’nın ardından, geçtiğimiz günlerde ‘’Ben Vardım’’ isimli single’ını yayımladı.
Fatma Turgut’un güçlü ve farklı bir yorumu olduğu aşikar; ancak konu onun ismine ivme kazandıracak, kitlelerle arasını sıcak tutacak ‘hit’ şarkı bulmaya geldiğinde bazı sıkıntılar yaşıyor.
‘’Ben Vardım’’ her şeyiyle kendinden emin ve karizmatik bir iş. Elbette tatmin edici bir dinlenme oranına da ulaşır; fakat onun markasını birkaç adım öteye taşıyacak noktada maalesef durmuyor.
Eğer bu tıkanıklığı giderip, daha çarpıcı şarkılarla buluşursa, oldukça etkileyici başlayan kariyer öyküsü, aynı ahenkte devam edecektir.

Zeynep Bastık – Kendi Yolumuzda

Zeynep Bastık, yaptığı işin gereklilerinin farkında olan, çok çalışan ve istikrarını asla bozmayan bir solist. Son yıllardaki başarıları da göz ardı edilemeyecek kadar büyük.
Emin adımlarla ilerlediği yolculuğunun son şarkısı ‘’Kendi Yolumuzda’’nın diğer şarkılardan farklı bir amacı, kaygısı ve lezzeti var.
Elidor’un, Zeynep Bastık aracılığı ile hayallerinin peşinden giden tüm kadınlara seslendiği, kadın gücünün altını çizen bu çok anlamlı şarkının hedefine ulaşarak, kısa bir süreçte YouTube’da gayet hızlı rakamlarda dolaşması sevindirici.

Hande Ünsal – Çok Sevmekten

Hande Ünsal’ın azmini, üretkenliğini, ortaya koyduğu tüm işlerin arkasında ısrarla duruşunu her daim takdir ediyorum.
Bu özenli tavrın neticesinde dijital platformlarda oldukça yüksek dinlenme rakamlarına ulaşan Hande Ünsal’ın, kendisinden epey zaman önce popüler kimlik kazanan birçok solisti geride bıraktığını söyleyebilirim.
Bir önceki çalışması ‘’Sözüm Söz’’ etkisini sürdürürken servis ettiği single’ı ‘’Çok Sevmekten’’, radyoların işine yarayacak bir formülde kurgulanmış. Gündelik dilin keyifli biçimde kullanıldığı, eşlik etme hissi yaratan ve son derece sıcak bir düzenlemeye sahip olan şarkı, diğer Hande Ünsal işlerine nispeten arabesk esintilerin daha az hissedildiği, modern bir havaya sahip.
Hande Ünsal’ın enerjisini doğru kullandığı, kariyerini oldukça doğru yönettiği pandemi günlerindeki başarısı, sessizliği tercih eden yeni nesil isimlerin aksine, onu kazananlar listesinin gediklisi yapıyor.

Soner Arıca – Aşka Cezalı

Üretim hızına asla yetişemediğimiz isimlerin başında gelen Soner Arıca, işine yatırım yapmaya ve müziğe katkı sunmaya devam ediyor.
Sanatçı, 2021 yazında servis edeceğini duyurduğu ‘’Biz Böyle İyiyiz’’ albümünden önce söz ve müziği kendisine ait olan ‘’Aşka Cezalı’’ single’ı ile karşımızda.
Söz konusu şarkı, aşina olduğumuz Soner Arıca romantizmini doyasıya hissettiriyor.
Ticari kaygılara uydurulan, zorlama hiçbir detay içermiyor. Yani Soner Arıca, piyasaya oynamayı seçmeyerek, içinden gelen müziği yapıyor.
Şarkının düzenlemesini ise ayrıca sevdim. Canlı sahne performansı tadında ve gayet sürükleyici biçimde kurgulanarak, güzel bir tad yakalanmış.
Umarım Soner Arıca, ısrarlı kalite çabasının, üretkenliğinin ve yaptığı samimi müziğin karşılığını almayı sürdürür.

Mabel Matiz – Kahrettim

Müziği ile bağ kurmakta yer yer zorlandığım, hayatıma az sayıda şarkısını dahil ettiğim bir isim, Mabel Matiz. Kişisel olarak dramatik şarkılarla yakınlık geliştiremediğim için, kendisinin markasını ateşleyen slow hitleri ile de bu zamana kadar pek geçinemedim.
Fakat tüm bu kişisel detaylar, onun son dönemde elde ettiği hatırı sayılır başarıları, sektörde konumlandığı yeri ve istikrarını es geçip, tepkisiz kalmamı sağlamadı.
Rakamları her zamankinden daha fazla önemsediğimiz şu dönemde Mabel Matiz’in, güncel işleri ile ciddi dinlenme rakamları elde etmesi, genelin beğenisini her daim yakalaması, elbette ki çok mühim.
Mabel Matiz’in türkü formatlı son iki çalışması ‘’Gözlerine’’ ve ‘’Toy’’un hemen ardından servis ettiği single’ı ‘’Kahrettim’’in özellikle sözlerini beğendiğimi belirtmeliyim.
‘’Saplıyorum ağzımdaki çiçekleri karanlığa
yalan değil.’’
‘’Anlıyorum, harcın değil bu aşk; ama
sağalmıyor yaram benim.’’ gibi derin ve vurucu cümlelere her zaman rastlayamıyoruz malum.
Kaldı ki uçucu ve yüzeysel olmayan bu başarılı dil, şarkının ticari özelliğini de azaltarak, genel dinleyici açısından anlaşılması daha zor bir noktaya da sürükleyebilir.
Bu zamana kadar sound konusunda extra titiz davrandığını gördüğümüz Mabel, bu çalışmasında da hem modern hem de farklı bir sound yakalamış. Bu noktada ise pozitif manada rakiplerinden oldukça farklılaşmış.
Video kliplerine yatırım yapan, kestirme yolları seçmeyen Mabel’in bu videosu, her zamanki gibi farklılık arayışı içinde oluşturulmuş ve etkileyici bir his bırakıyor.
Özetle; sözel olarak farklı, sound olarak güçlü bir iş ile karşı karşıyayız.
Mabel Matiz’in özgün olma mücadelesini, kendini aşma çabasını tebrik ediyorum.
Agresif ve saldırgan YouTube kullancılarının bile, bu denli övgü cümleleri kurmalarına sebep olan çizgisini dilerim bozmaz.

 

Exit mobile version