Zamanın yüzyılları kapsayan geniş bir diliminde nesilden nesile taşınarak oya gibi işlenmiş olan musiki kültürümüz, ne büyük bir mutluluktur ki bugün bize eşsiz bir miras bırakmış durumda.
Türk Musikisi severler için bir arşiv niteliği taşıyan ve gelecek nesillere aktarılması üzerimizde adeta manevi bir borç olan unutulmaz eserler, hayatını Türk Musikisi’ne adayan Aylin Şengün Taşçı’nın yorumuyla “AŞİNA” isimli albümde dinleyenlerin gönül tellerini titretiyor.
“AŞİNA” adını taşıyan albümünde Türk Musikisi’nin usta isimlerinin eserlerini yorumlayan Aylin Şengün Taşçı “Piyasa şartlarında müzik dünyasının kabuk değiştirmek için gün saydığı şu dönemlerde, nesilden nesile aktarılacak, dinlerken büyük zevk alınabilecek, anılara yolculuk ettirecek, yitip giden yıllara hasret, biten aşklara özlem, vefasızlıklara sitem duygularıyla dolu, Dede Efendi, Şakir Ağa, Tanburi Mustafa Çavuş, Nikoğos Ağa, Hacı Arif Bey, Muallim İsmail Hakkı Bey, Kemani Sarkis Efendi imzalarını taşıyan zarif eserlerden oluşan bir albüm ile müzik severlerin kulaklarının pasını silmek istiyorum” diyor.
Aylin Şengün Taşçı “AŞİNA” adını taşıyan albümünde “Kimseye Etmem Şikayet, Küçüksu’da Gördüm Seni, Ey Büt-i Nev-Eda Olmuşum Müptela, Muntazır Teşrifine Hazır Kayık, Gelmiş Değil Böyle Peri, Bari Felek Ben Yüzüne Söyleyim,
Görülmemiş Devr-i Yusuf’tan Beri Böyle Güzel, Dü Çeşmimden Gitmez Aşkın Hayali, Var mı Hacet Söyleyim Ey Gül-Tenim, Evvel Benim Nazlı Yarim, Vücud İkliminin Sultanısın Sen, Yine Bir Gül-Nihal, Dök Zülfünü Meydane Gel, Girdim Yarin Bahçesine Ayvalık Narlık ve Gitti de Gelmeyiverdi” adlı eserleri seslendirdi.
Yavuz Burç Plak etiketiyle müzik marketlerde ve seçkin kitap evlerinin müzik reyonlarında satılmaya başlanan “AŞİNA” isimli albüm için çok çalıştıklarını ve eser seçiminde çok titiz davrandıklarını söyleyen Aylin Şengün Taşçı için müzik hayatın vazgeçilmezi. Sanatçı albümlerinde yer alan eserleriyle dinleyenlerin yaşamlarındaki çok önemli anların tanığı olduğu inancında.
Dr. Aylin Şengün TAŞÇI kimdir?
Aylin Şengün Taşçı, müzik hayatına TRT İstanbul Çocuk Korosu’nun sınavlarını kazanarak başladı. 1982 yılında İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’ne girdi ve1987 yılında mezun oldu. Aynı dönemde İstanbul Belediye Konservatuarı Türk Müziği Bölümü’nde altı yıl eğitim aldı. 1990 yılında hocası Tanburi Necdet Yaşar’ın talebiyle yetişmiş sanatçı olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu’nun kadrosuna katıldı.
2002-2004 yılları arasında Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Yönetim konusunda İngilizce İşletme Yüksek Lisansı yaptı. 2004 yılında İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu’nun Sanat Yönetmeni oldu. Akustik Müzik tarafından 2005 yılında “Aşktan Yana”, 2012 Mart ayında “Huzur” ve 2013 yılında “Hatırla” adlı üç solo albümü yayınlandı. Çalıştığı toplulukla birlikte periyodik konserlerin yanısıra çeşitli proje konserlerine imza attı. İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu’nun “Bir Modern Zaman Mehtabiyesi”, “Ustadan Çırağa” ve “Baba – Oğul Bestekârlar” adlı üç albümünü hazırladı. 2010 yılında İngiltere Warwick Üniversitesi’nin düzenlediği “Women’s History Network” başlıklı uluslararası toplantıda ünlü kadın besteci Leyla Saz üzerine bir seminer ve ona bağlı bir konser verdi. Halen Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Siyaset Bilimi konusunda ve Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Türk Müziği Solfej konularında öğretim görevlisi olarak ders vermektedir. Neveser Konakları Türk Müziği Korosu, Mısra Türk Müziği Topluluğu ve Medipol Üniversitesi Türk Müziği Korosu’nu yönetmekte, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği etkinlikler çerçevesinde İstanbul’un değişik mekanlarında solo konserler vermekte, İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu’nda Sanat Yönetmeni ve solist olarak çalışmalarını sürdürmektedir.