Spotify Güney Avrupa Müzik Direktörü Melanie Parejo, Hafta yazarı ve müzisyen SIRMA’nın sorularını yanıtladı.
Kadın müzisyenlerin sektördeki yeri hakkında konuşan Melanie Parejo, “Listelere giren her 5 müzisyenden sadece 1’inin kadın olduğunu keşfettik. Hedefimiz bu oranı değiştirmek ve daha fazla kadın sanatçıyı en çok takip edilen listelerimize dahil edebilmek. EQUAL bir programdan çok daha fazlası. EQUAL bizim misyonumuzu temsil ediyor. Sadece listelerimiz ile değil, pazarlama imkânlarımız ve basın dünyasını kapsayan tanıtımlarımızla da EQUAL sanatçılarına destek vermeye devam edeceğiz.” dedi.
Türk sanatçıların Times meydanında kiralayarak çıkmadığını belirten Parejo, şu cümleleri kurdu: “Times meydanında Spotify’ın satın aldığı, kalıcı bir reklam panosu bulunuyor. O panoda sadece EQUAL sanatçılarını değil, New Music Friday gibi listeleri ve yeni albüm çıkışlarını da tanıtıyoruz. Sanatçıların bu tanıtım bütçesine katkıda bulunması gibi bir durum asla söz konusu değil. Zaten Times meydanı bizim için bir sembol. Aslında EQUAL sanatçılarının dünya çapında tanınmasındaki en büyük katkıyı, dijital araçlarımızla sağlıyoruz.”
Türk müzik piyasasını değerlendiren müzik direktörü, “Türkiye o kadar sürprizlerle dolu bir market ki… Arabesk gibi geleneksel bir türde bile Z kuşağından yükselen sanatçılar görebiliyoruz. Geleneksel müziklere olduğu kadar pop ve hip hop türlerine de ilgi büyük. Öte yandan rock müzik de bir çok ülkeye göre Türkiye’de daha fazla dinleniyor. Benim Türkiye ile ilgili en çok dikkatimi çeken veri ise şu: Türkiye, Türkçe müziğe bayılıyor! Yıl sonu özetlerine baktığımızda, genellikle Türkiye’de en çok dinlenen sanatçılar arasında ilk 10’da yer alan her ismin Türk olduğunu tespit ettik.” ifadelerine yer verdi.