Site icon Müzikonair

Spotify Türkiye İle İlgili İddialara Birinci Ağızdan Yanıt Geldi

Spotify’ın Türkiye’den sorumlu Güney Avrupa Müzik Direktörü Melanie Parejo Hürriyet’ten Sinem Vural’a konuştu. Parejo, Spotify’ın Türkiye ayağında yaşanan haksız rekabet, taraflı müzik listeleri, editörlerin subjektif bakış açıları ile ilgili pek çok iddiaya da yanıt verdi.

Spotify Türkiye’de yalnızca bir editör olmadığını söyleyen Parejo, ”Önemle belirtmek isterim ki hiçbir zaman bir ülkeden tek bir kişi sorumlu değil. Türkiye pazarından sorumlu olan güçlü bir ekibimiz var.” dedi.

Öte yandan Spotify Türkiye editörü Nazlı Yırtar’a bazı sanatçıların dava açacağından haberinin olmadığını vurguladı.

İşte Melanie Parejo’nun dikkat çeken açıklamaları;

”Spotify editör ekibi, dünyanın dört bir yanından müzik türü, yaşam tarzı ve kültür konusunda uzmanlaşmış bir ekipten oluşuyor. Hazırlanan ve güncellenen 3 binden fazla çalma listesini yönetiyorlar. Editör ekibinin her bir an için en doğru müzik eşleştirme anlayışları, yılların deneyimine ve alışkanlıkları, trendleri ve müzik konusundaki diyalogları içeren veri analizlerinin dikkatli bir şekilde değerlendirmelerine dayanıyor. Örneğin, bir şarkı daha küçük bir çalma listesinde Spotify yolculuğuna başlıyorsa ve o listede öne çıkıp seviliyorsa, o zaman o şarkı çalma listesinde yukarı tırmanabiliyor.”

‘Bir Ülkeden Tek Kişi Sorumlu Değil’

”Önemle belirtmek isterim ki hiçbir zaman bir ülkeden tek bir kişi sorumlu değil. Çalma listeleri için her zaman birlikte çalışan, 150’den fazla editörden oluşan büyük bir ekibimiz var. Sürekli olarak trendleri, ilgi çeken şarkıları ve müzik konusundaki konuşmaları birbiriyle paylaşıyorlar.
Editörlerimizin her birinin farklı bilgi birikimleri var ve her biri, kendi pazarları ve spesifik müzik türleri için kendi uzmanlıklarını ortaya koyuyor. Türkiye, hiçbir ülkenin ekip yapısından farklı değil ve her ülkede benzer bir ekip bulunuyor.”

‘Türkiye Pazarından Sorumlu Güçlü Ekibimiz Var’

”Türkiye pazarından sorumlu olan güçlü bir ekibimiz var. Türkiye’deki müzik ekosistemine, sanatçılara ve kullanıcılara daha iyi hizmet verebilmek için çalışmalarımızı ve kaynaklarımızı sürekli olarak geliştiriyoruz. Günümüz dijital dünyasında editörlerimizin karar vermek için kullandıkları araçlar da çoğunlukla dijital dünyadan; online tablolar, veri analizlerinin yanı sıra, kendi ülkelerinin trend ve gündemlerinin takibi.”

‘Dolandırıcılıkları Tespit Etmek İçin Yeni Araçlar Üzerinde Çalışıyoruz’

”Streaming aktivitelerinin yapay manipülasyonu tüm sektörü etkiliyor ve elbette biz bu durumu çok ciddiye alıyoruz. Kullanıcılarımızı korumak için dinlenmeleri izleyen ve sektördeki iş ortaklarımızla aktif olarak işbirliği içinde olan birden fazla saptama önlemlerimiz var. Dolandırıcılıkları tespit etmek ve sanatçıları, yapım şirketlerini, yayıncıları ve kullanıcılarımızı korumak için sürekli olarak yeni araçlar ve teknolojiler üzerinde çalışıyoruz.”

 

Exit mobile version