Büyük plak şirketlerinin geçen ay İngiltere rekabet düzenleyicisinin müzik akışı ekonomisine ilişkin ‘piyasa araştırmasının’ sonuçları hakkında görüşleri açıklandı.
İngiltere’nin Rekabet ve Piyasa Otoritesi (CMA), Ocak ayında müzik akışı piyasasına yönelik çalışmasını başlattı. Kuruluş, müzik akışı pazarını , yaratıcıdan tüketiciye, plak şirketleri ve müzik akışı hizmetlerinin oynadığı rollere özellikle dikkat ederek incelemeyi hedeflediğini söyledi.
Müzik Akışı Pazarı Büyüdükçe Şirketler Sanatçılara Daha Çekici Geliyorlar
Dünyanın en büyük bağımsız müzik hakları şirketlerinden ve etiket gruplarından biri olan Beggars Group, dokuz sayfalık yanıtında, müzik akışına geçişin yeni iş modellerinin gelişmesine kapı açtığını belirtiyor. AWAL, Distrokid, CDbaby ve TuneCore gibi isimleri kontrol eden Beggars, müzik akışı pazarının büyümesinin bu şirketleri daha canlı, başarılı ve belirli sanatçılara çekici kıldığını savunuyor.
Özellikle müzik yaratıcılarına hizmet sağlamada ya da müzik akışı hizmetlerine müzik sağlamada, müzik şirketleri arasındaki rekabeti sınırlayan konular hakkında sorulan bağımsız şirket devi, endüstrinin hakim konumu olduğunu iddia ettiği şeyle ilgili endişeleri dile getiriyor: büyük etiketler ve akış platformlarını nasıl etkilediği. Araştırma sonucunda uzmanlar, “İçerik yerleştirmeyi veya ücretli oynatma listesini veya sözleşme şartlarını yasaklayan payola tarzı kuralların, hizmetin bir ortağa ne sunması gerektiğine veya içeriğin ne kadar pahalı olduğuna değil, tüketicinin dinlemek istediklerine dayalı olarak daha iyi rekabeti teşvik edeceğini düşünüyoruz” dedi.
Sanatçı Verilerinin Korunması Problem Haline Geldi
Birleşik Krallık hükümeti tarafından yayınlanan belgede redaksiyonu yapılmayan iki unsur, “Algoritma etrafında şeffaflık” ve “Sanatçı Verilerinin korunması”
İkinci noktada, ‘sanatçı Verilerinin korunması’ ile ilgili olarak Beleive şunları iddia ediyor: “Belirli müzik akışı Hizmetlerinden gelen sanatçı verilerinin kötüye kullanıldığını ve bu DSP’lerin bu verileri Sanatçının izni veya izni olmadan üçüncü taraflara sattığını görüyoruz. Görüşümüze göre, belirli Müzik Akışı Hizmetleri bu kişisel sanatçı verilerini kullanıyor, para kazanma sağlıyor ve sanatçı verilerini korumamaktadır.”
Teknoloji devi ve YouTube Music’in sahibi CMA’nın akış ekonomisi hakkında Google’a yönelttiği sorulara verdiği yanıtta şu özeti sunuyor: “Akış, her zamankinden daha düşük bir maliyetle daha fazla müzik seçeneği ve yeni müzik keşfetme fırsatları da dahil olmak üzere önemli tüketici avantajları sağlıyor. Akış aynı zamanda plak şirketleri ve yayıncılar için korsanlığı ele alan ve sanatçılar ve şarkı yazarları/bestecilerle paylaşabilecekleri plak şirketleri ve yayıncıların yüksek kar marjlarına katkıda bulunan önemli bir gelir sağlıyor. Adanmış müzik akışı hizmetleri yoğun bir rekabetle karşı karşıya: kullanıcılar birden fazla rakip platform arasından seçim yapabilir, giriş engelleri düşüktür ve ana şirketlerin önemli müzakere gücü vardır.”
Müzik Kataloğu İçin Lisans Kaybetmek Ölümcüldür
Google şunları ekliyor: “Örneğin, Universal’in müzik kataloğu için bir lisansı kaybetmek ölümcül olur. Bu nedenle, büyük etiketler önemli bir pazarlık gücüne sahiptir. Plak şirketlerinin müziklerini akış hizmetlerinde dağıtması önemli olsa da, pazarlık gücü büyük şirketlerin lehinedir. Birincisi, üç ana dal da ‘olması gereken’ müzik katalogları için temel haklara sahipken, akış hizmetleri büyüklükleri ve önemleri açısından önemli ölçüde farklılık gösteriyor. İkincisi, yukarıda özetlendiği gibi, mevcut hizmetleri bir veya daha fazla büyük etiket kataloğuna erişimini kaybederse, kullanıcılar hızlı ve kolay bir şekilde alternatif akış hizmetlerine geçebilirler. Üçüncüsü, müzik dinleme hizmetlerinden ziyade plak şirketlerinin önemli kârlar elde etmesi, müzakerelerde üstünlük sağlamalarıyla tutarlıdır”
Sony , başvurusunda “albüm satın almaktan tek tek parçaları yayınlamaya geçişin endüstrinin altında yatan ekonomiyi temelden değiştirdiğini” kabul ediyor. Sony’ye göre bu kayma, “sanatçılar, yaratıcılar ve şarkı yazarları için ücret modellerinin yanı sıra değer zincirindeki plak şirketlerinin ve diğer oyuncuların maliyet ve gelir yapılarını” etkiledi.
Müzik Akışı Platformları Sektörde Merkezi Rol Oynuyor
Sony şunları ekliyor: “Müzik akışının çoğu müzik akışı yoluyla tüketildiğinden, müzik akışı platformları artık sektörde merkezi bir rol oynuyor ve tüketicilere giden birincil ağ geçidi işlevi görüyor. Büyük ve yerleşik akış platformları tipik olarak daha yeni veya daha küçük platformlardan daha fazla kaldıraca sahip olsa da, deneyimimiz, daha küçük veya daha yeni oyunculardan bile anlamlı olarak daha iyi terimler aramanın genellikle oldukça zor olmasıdır.”
Rakipleri Warner Music Group ve Universal Music Group ile “doğrudan rekabet ettiğini” ve ayrıca “bağımsız plak şirketleri, A&L [Sanatçı ve Etiket] hizmet sağlayıcıları ve bir dizi yeni katılımcı da dahil olmak üzere Kendin Yap sektöründen yoğun bir rekabetle karşı karşıya olduğunu söylüyor. finansal yatırımcılar tarafından garanti altına alınıyor”.
Müzik Korsanlığı İle Mücadele Devam Ediyor
Universal ayrıca, müzik endüstrisi için “devam eden önemli bir tehdit olmaya devam ettiğini” söylediği müzik korsanlığıyla mücadelede lisanslı müzik hizmetlerinin rolünü övüyor. Dosyanın başka bir yerinde Universal, abonelik fiyatlarını artırmanın daha fazla müzik korsanlığına yol açabileceğini öne sürüyor. Universal, “müzik akışı hizmetlerinin maliyetini artırmanın, korsan içeriğe erişen kullanıcı sayısını artırma riski taşıdığını” belirtiyor ve bunu açıklamak için bir örnek olay incelemesi olarak Netflix’i kullanıyor .
Warner Music Group , müzik akışının patlayıcı bir büyüme yaşamasına rağmen, potansiyel küresel benimseme ve penetrasyonunun hala erken aşamalarında olduğunu öne sürüyor .” Bununla birlikte, “DSP’lerin artık müziğin dağıtımı, pazarlanması ve tanıtımı için gerekli olduğunu” da ekliyor.