Twitter’da son günlerde bir hesap tarafından atılan tweetler, müzik sektöründe tartışılmaya devam ediyor!..
Yeni iddialar gündeme bomba gibi düşerken, bu iddiaların radyo ve müzik dünyasının kendi içinde hesaplaşma dönemine doğru gidileceğinin sinyallerini veriyor.
İŞTE SON İDDİALAR :
ulusal radyolarda hemen hemen hergün oynanan bir oyun vardır:
radyo programcılarına yeterince ünlü olmayan bir şarkıcının albümü gelir.. +
birkaç şarkının başı dinlenir, sonra bu şarkılardan bir b.k olmaz denilir ve arşive kaldırılır!
ama hiç düşünmez ki; ++
bu genç şarkıcı bu albümü veya tekliyi yapana kadar ne emek vermiş, ne masraf yapmış, ne zaman harcamış..
bir dakikada sildi :( +
bu genç şarkıcının emeklerinin yanısıra hayallerini de sildi, belki de çok güzel bir şarkıyı halka ulaştırmadı ve yok etti! +
bazı günler şöyle yaşanır bu durum:
o programcının arkadaşı PRcı veya etkili bir isim arar ve o şarkıcıyı tanıdığını belirtir! ++
bir de güzel hediye gelirse.. bazı ortak tanıdıklar bulunursa falan filan.. o zaman rotasyona alınması için yönetime bildirir! +
ama bu bile radyoda çalınacağı garantisi vermez! daha üstten torpil, çıkar olması gerekir ki, radyo sahibi de onaylasın! +
şayet o şarkıcı sektörde vokallik yapmışsa, magazinde yer almışsa, sevgilisi halen aktifse biraz şansı vardır birkaç kez çalınır +
uzun lafın kısası; binlerceden elene elene sadece bir avuç kişi kalır, şarkıları ulusal radyolarda çalınacak.. +
bu kokuşmuş bozuk çarkı geçen çarkıfelek şarkıcılarının kimler olduğunu da yazacağım tabii.. +
şu bilinmelidir ki, bir şarkı veya şarkıcı ulusal radyolarda yer almazsa tanınması veya halka malolma ihtimali yoktur!
ama bu arada bu canavar çarkı geçemeyenler hüsran olmuş, halk güzel eserlere kavuşamamış, inanın kimsenin umurunda olmaz! +
ulusal müzik radyo kanallarında, yapımcılar, pr’cılar, aranjörler, menajerler, konser organizatörleri v.s. sinek gibi üşüşürler +
şarkıların radyolarda çalınması, programlara konuk olarak katılınması için iki temel kural vardır: +
1) ünlü şarkıcıdır, çalınır.
2) yenidir ama üzerine büyük yatırım ve torpil yapılmıştır, çalınır.
şarkının güzelliği hikayedir! +
şarkı güzelliği göreceli bir husustur ve her kişiye göre değişir.
mutlak olan ise paradır, torpildir!
+
şu anda top 40 listedeki şarkıların büyük çoğunluğu nağme, tın, trafik, aranje v.b. olarak birbirine benzer, değil mi? +
örnek; serdar ortaç veya soner sarıkabadayı şarkıları birbirine çok benzer ama çalınır.
sesin de önemi yok, ayşe hatun önal en bariz örneği!
müzik radyoları uzun mesele, 140 karakterle yazılamıyor.
sonuç:
kimileri günü kurtarırken, kaybeden müzisyenler ve müzik oluyor!
birçok kez belirtmeme rağmen hala kimi yeni şarkıcılar yerel radyolara tel veya stüdyo konuğu olmak için PR’cılara para veriyor!
şayet yerel şarkıcı değilseniz, yerel radyolar yenilerin kariyeri için hiçbir işe yaramaz!
yakından izliyorum ve üzülüyorum :((