‘Özgün Şarkılara Rastlamk Mümkün Değil’
Şeşen, müzik sektörünün neden bu yola gireceğini ise şu maddelerle açıkladı:
1- Toplama ya da saygı albümleri (tribute) dışında sanatçıların tekli formatı tercih etmeleri. Dolayısıyla maliyetlerini kendilerinin karşılar duruma gelmeleri.
2- Müzik televizyonlarının tanıtım işlevini neredeyse kaybetmelerinden dolayı hem bu kanallara ödenen fahiş paraların son bulması hem de sosyal medyada çok ufak bütçelerle tanıtım yapılabilmesi.
3- Kayıt teknolojisinin gelişmesi sonucu hemen hemen herkesin evinde bir home stüdyo olması ve bu şekilde stüdyo masraflarının minimuma inmesi.
4- Dijital dünyadaki gelişmeye paralel olarak kliplerin çok hızlı tüketildiği de düşünülürse sektörün büyük bütçeli kliplere gereksinim duymaması ve de neredeyse iyi bir cep telefonu kamerası ile de gayet başarılı klipler çekilebilmesi… Ayrıca sanatçıların konser kayıtlarındaki görüntülerden oluşan klipleri tercih etmeleri.
5- Dijital satış gelirlerinden yapımcıların sanatçılara yapmaları gereken ödemeler ve dijital satışların şeffaf şekilde paylaşılması konusunda yapımcılarla – sanatçılar arasında ödeme sisteminin (az sayıda istisna yapımcı – sanatçı diyaloğu dışında) hayata geçmemiş olması…
6- YouTube başta olmak üzere Instagram, Twitter, Facebook gibi sosyal mecraların sanatçılar için kendilerini, yapıtlarını sunma ve tanıtma mecrası haline gelmesi, sanatçıların kendilerini ve yapıtlarını tanıtmak için medya ve basına bağımlılıklarının artık ortadan kalkmış olması…
7- Sanatçıların şarkılarını dijital ortamlarda -Spotify, iTunes, Deezer- gibi yayınlayabilmek için yapımcılardan ziyade (Orchard, Believe, Wediacorp, Eğlence Fabrikası, CD Baby gibi) aracı firmalarla çalışıp ürünlerini bu firmalar aracılığıyla raflara koyma imkanı bulabilmeleri…
8- Ülkemizdeki müzik yapımcılarının, ABD ve Avrupa’daki gibi genç bir yeteneği -ya da albümü- baştan sona ele alıp profesyonel bir proje olarak hazırlama, yurt dışı pazarına sunma ve ülke dışına müzik ihracı gibi sektörü ileriye taşıyacak gelişmeyi ortaya koyamaması (Dizi sektörü, dünyanın pek çok ülkesine dizi satmakta, Türk dizi sektörünün yıllık dizi ihraç hacmi 1 milyar dolar seviyesine yaklaşmışken maalesef aynı başarıyı Türk müzik yapımcıları gerçekleştiremedi).
9- Özellikle rap, hip hop ve alternatif müzik yapan sanatçıların birçoğunun piyasadaki herhangi bir müzik yapım firması ile çalışmamaları ama buna rağmen gerek izlenme gerek indirme ve dinlenme olarak milyon seviyelerine ulaşmaları.