Müzik Onair yazarlarından Atalay Erol’un “Korona Günlerinde Müzik” adlı yazısı yayınlandı.
Dünya tarihi bir sınav veriyor. Kaotik ve bir hayli zor geçen korona günlerinde; sonsuz bir inançla mücadelemizi verirken ülkemizde müzikal üretimlerin hız kesmeden sürmesi, hem endüstrinin kan kaybetmemesi hem de dinleyicinin kendini iyi hissedip müzikten güç toplaması adına mühimdi. Bu sebeple; negatif piyasa koşullarına ve negatif atmosfere rağmen işine yatırım yapan, üreten tüm yapımcı ve yorumcular, fazlasıyla takdiri hak ediyor.
Hande Yener, Edis, Yalın, Ziynet Sali, Hande Ünsal, İdo, Gökhan Özen, Mustafa Ceceli, Mustafa Sandal, Burcu Güneş gibi pop müziğin üretken ve iddialı isimlerinin yeniden sahaya indiği bu karmaşık süreçte; müzikalitesi yüksek ve enerjisi güçlü çalışmalar kadar, iddiasız ve renksiz çalışmalar da var.
Bu karanlık süreçte benim alanıma giren 3 şarkı oldu.
Gülşen ile işbirliği sürekli ertelenen, hali hazırda ise söz konusu şarkı için doğru zamanı bekleyen Edis’in Perişanım’ı beni yakalamayı başardı. Edis, vizyonunu ve kariyer yönetimini en en fazla beğendiğim isimlerin başında geliyor. Fire verdiği, sendelediği anların sayısı az.
Markasının pozitif algısı ve mevcut rap rüzgarının etkisiyle, bu şarkısıyla da başarılı olacağını öngörmek güç değil.
Yalının Ya Sabır’ı, belki kariyerinin en parlak şarkılarından biri olmayacak, istatiksel olarak diğer şarkılarının gerisinde konumlanacak; lakin mevcut koşullarda kayıtsız kalmanız, yüz çevirmeniz de güç. Şarkı, klasik Yalın romantizmi ve derli toplu havası ile, listelerin bağrına basacağı türden.
Hande Ünsal’ın İyi Misin’i ise; süsten uzak, sade ve dingin enerjisi ile ters köşe bir çalışma olmuş. Arabeske sırtını dayamadan, kolay yola sapmadan, cool bir havada ilerleyen şarkı; Hande’den gelecek adına beklentilerimizi daha da yükseltiyor.
Atalay Erol | Müzik Onair